Binnen 24 uur reactie
Advies van experts
Meer klanten en/of leads
Voordelige tarieven

Waarom adverteren op Instagram?

Instagram is niet meer weg te denken wanneer er over sociale media gesproken wordt. Op Instagram hebben de gebruikers de mogelijkheid om visuele content te delen met elkaar. Laat visuele content nu ook nog eens beter scoren dan tekst en ineens heb je een super efficiënt platform voor jouw advertenties. Hieronder een lijstje met wat extra voordelen van het adverteren op Instagram:

Totale controle

Er is geen contract dat jou verplicht om bijvoorbeeld een half jaar lang door te gaan met de advertentie. Heb jij het gevoel dat de advertentie niet goed loopt of wil je er simpelweg gewoon mee stoppen? Dan kan dit direct! Op ieder moment kan je namelijk het budget verlagen, de advertentie op pauze zetten of helemaal stoppen. Je kan ook meerdere advertentiecampagnes tegelijk aan hebben staan. Merk je dat er een campagne duidelijk hoger scoort dan de andere, dan kan je ook het hele budget naar de best lopende campagne zetten. Zoals ik al zei, totale controle!

Visuele content

Je kan er niet meer omheen… Overal waar jij je bevind op het internet kom je video’s en/of afbeeldingen tegen. Hier zit een hele goede reden achter. Visuele content wordt eerder gedeeld, meer geliked en het blijft beter hangen! Wanneer je er over na denkt, herken je dit waarschijnlijk. Wat blijft beter hangen denk je, een halve alinea met product specificaties of een leuke infographic?  Visuele content > tekst!

Actieve gebruikers

Gebruikers op Instagram zijn een stuk actiever en meer betrokken dan op Facebook of Twitter. Om even aan te tonen wat voor volume zich bevindt op Instagram:

  • Per maand zijn er 400 miljoen actieve gebruikers
  • Per dag worden er 4,5 miljard likes gegeven
  • Per wordt dagelijks meer dan 80 miljoen foto’s of video's gedeeld

Zeer gericht targetten

Doordat Instagram is overgenomen door Facebook, heeft het een enorme hoeveelheid aan data overgenomen. Dit is terug te zien met de mogelijkheden op adverteren. Je kan bijvoorbeeld alleen mannen tussen de 18 en 26 jaar targetten, die zich in een straal van 5km bevinden rondom Eindhoven, interesse hebben in autobanden en in oude auto’s. De lijst kan je nog vele male groter maken, dit is afhankelijk van hoe specifiek je wilt gaan targetten. 

Hoe adverteer ik op Instagram dan?

Wanneer je al ervaring hebt opgedaan met het adverteren op Facebook, dan ga je de overeenkomsten ervaren. Dit doordat dezelfde advertentie beheercentrum wordt gebruikt als bij de Facebook advertenties. Is dit allemaal nieuw voor je? Lees dan de hieronder staande stappen door:

1. Maak een bedrijfspagina en profiel aan
Eerder vertelde ik dat Instagram door Facebook is overgenomen, je hebt dus ook een Facebook-pagina nodig om de advertenties weer te geven. Naast dat je dat hebt, moet je op Instagram een (gratis)bedrijfsprofiel aanmaken. 

2. Stel je advertentie samen
Hier wordt het verschil gemaakt tussen advertenties die gemaakt worden door marketeers of niet. Hier stel je namelijk een doelstelling, doelgroep en je advertentie indeling samen. Wees gerust, ben je zelf (nog) geen marketeer dan geeft Instagram je de mogelijkheid om Instagram automatisch een doelgroep te laten maken. 

3. Budget
Hier krijg je de mogelijkheid om aan te geven wat je budget is en om wat voor periode het gaat dat je de advertentie(s) online wilt hebben.

4. Publiceren
Je hebt voorgaande stappen doorlopen en je hebt een advertentie aangemaakt. Topper! De laatste stap is dat Instagram een controle over de gemaakte advertentie voert om te controleren of je geen voorwaarden overtreed. Is dit in orde? Dan staat je advertentie vaak binnen 24 uur al online!

Vraag hier je gratis offertes aan

Benieuwd naar de beste prijzen voor het uitbesteden van je SEO? Vraag hieronder vrijblijvende offertes aan

Interesse in:

Handige links

© Seomarktplaats.nl 2024 | Sitemap | Disclaimer | Nieuws | Partners | Seo vacatures |
Toch je SEO uitbesteden?