Voor- en nadelen
Er zijn ons een aantal dingen opgevallen bij de website van Diib. Hieronder vind je de voor- en nadelen aan de website.
Voordelen
- De tool is eenvoudig te begrijpen en is makkelijk in gebruik;
- Diib hanteert geen absurd hoge prijzen en het platform is goed te betalen;
- De site is altijd up-to-date;
- De tool geeft je suggesties en advies dat zeker zal werken in jouw geval;
- De tool scant snel en draait niet om het advies heen;
- De website bevat een echte beoordeling en begeleid je om bezoekers aantal en reikwijdte te vergroten;
- De tool zal jouw voortgang en wijzigingen als gevolg bijhouden.
Nadelen
- Problemen met Bad-backlink zoeken en gerelateerde doelstellingen
- Zelfs nadat je bepaalde doelstellingen en waarschuwingen hebt voltooid zal Diib ze alsnog herhalen;
- Soms zal het enkele doelstellingen tonen die afhankelijk zijn van de zoekmachine of andere websites. In dit geval moet je dit gewoon even negeren, omdat je er niets mee kunt doen.
Gebruiksvriendelijkheid
Diib is een eenvoudige site om te gebruiken, kortom je hoeft er niet technisch voor onderlegd te zijn of reeds SEO-kennis te bevatten. Het dashboard is tevens makkelijk ingericht waardoor het je snel door de mogelijkheden navigeert. Diib is te gebruiken met 100 andere diensten.
Binnen een paar klikken heb je jouw Google Analytics-account gekoppeld met je Diib-account. Diib presenteert je statistieken op een eenvoudige, duidelijke, geordende en begrijpelijke manier. Daarnaast kun je erg simpel schakelen tussen rapportage opties om maandelijks, wekelijks of dagelijks inzicht te krijgen.
Tools / mogelijkheden
Diib heeft erg veel functies, wij zullen je iets meer over de cruciale functies vertellen.
1. Antwoord Engine
Diib kenmerkt zich als een antwoordmachine. Het platform zorgt voor een algoritmische benadering van herkenbare problemen bij het ontwikkelen van problemen. Diib geeft je een oplossing voor de problemen op een makkelijke manier, die iedereen weet te begrijpen.
2. Progress Tracker
Uiteindelijk laat Diib je een gezonde score die je website moet behalen en diverse suggesties als een seo checklist die je moet volgen om dit doel te behalen. Jouw doel is uiteraard om een 100% score te halen voor jouw website. Wanneer je niet alle taken tegelijk uitvoert, update Diib zichzelf en laat je zien hoeveel en wat je nog moet doen om je doel te bereiken.
3. Learning Library
Diib vertelt je niet alleen wat je moet doen, maar ook waarom je het moet doen. Zo geeft de tool je een duidelijk overzicht waarom je iets moet doen, hoe de actie je zal helpen en in je voordeel gaat zijn. Dit is tevens een fijn leerproces voor jezelf.
4. Diib Analytics
Zoals eerder al gezegd kun je erg simpel je Google Analytics-account koppelen aan je Diib-account. Diib neemt vervolgens de gegevens van de GA en laat het aan jou zien in de dashboard. In de GA kan het soms een beetje verwarrend ogen, maar bij Diib heb je hier totaal geen last van en is alles erg overzichtelijk. Je hoeft je geen zorgen te maken over onjuiste informatie aangezien het precies dezelfde informatie is als in GA. Naast het dagelijkse verkeer op je site en de schommelingen, laat Diib je ook een deel zien van hoe het daadwerkelijk met je website gaat. Je hebt de mogelijkheid om dit per dag, week of maand te bekijken.
Kosten
Bij Diib kun je ervoor kiezen om een gratis versie te gebruiken, deze beperkt je uiteraard in de mogelijkheden van de tool. Daarnaast kun je ervoor kiezen om een betaalde versie te gebruiken of een PRO gratis proefperiode van 3 dagen proberen. Het betaalde Diib account is goedkoper dan de meeste andere SEO tools.
Bij een gratis abonnement kun je de volgende dingen verwachten:
- Groeiplan, dagelijkse doelstellingen en waarschuwingen die je laten zien hoe je jouw inkomsten en verkeer naar je website kunt laten groeien;
- Website monitoring, waarschuwingen voor dingen die mis (dreigen) gaan inclusief informatie wat er mis gaat en hoe je dit verhelpt;
- Wekelijkse snapshot-e-mail, informatie over hoe je website het doet en hoe je de website verder kunt verbeteren;
- Dagelijkse gezondheidsscore van je website, Diib houdt de gezondheid van je website bij;
- Benchmarketing, Diib vergelijkt de prestaties van jouw website met websites in dezelfde niche.
Met Diib PRO krijg je de bovenstaande mogelijkheden, plus:
- Tot 30 websites, je kunt tot 30 websites toevoegen en zien hoe ze het doen op een scherm;
- 24/7 toegang tot een ervaren groei-expert, hulp van een echte groei-expert;
- Sociale media, een momentopname hoe je het nu doet en wat je moet doen om het nog beter te doen met sociale media campagnes;
- SEO & zoekwoorden, verbetersuggesties gebaseerd op SEMrush en Moz data.
Bruikbaarheid t.a.v. de kosten
Wanneer je gebruik maakt van een gratis account is het vaak vanzelfsprekend dat je niet alle mogelijkheden kunt gebruiken die de tool je te bieden heeft. Maak je echter gebruik van de betaalde versie dan is het belangrijk dat je genoeg mogelijkheden en opties hebt voor hetgeen dat je moet betalen. Als jij een 3 dagen uitprobeer account hebt gebruikt en over wilt stappen naar een betaald account, dan kijkt Diib naar de hoeveelheid verkeer er op je website gaande is. Aan de hand van de hoeveelheid verkeer stelt Diib een geschikt account en prijs vast. Deze prijs kan dus variëren, hierdoor is de bruikbaarheid t.a.v. de kosten goed verdeeld.
Review conclusie
Onze conclusie voor dit SEO platform is dat het een heleboel uitstekende functies biedt. Ben jij nieuw op het gebied van SEO tools en hoe je meer verkeer kunt regelen op je website, dan is Diib perfect voor jou. Ben je echter een meer ervaren persoon die een online business wil runnen en niet de hele dag SEO wil doen, dan is Diib ook perfect voor jou. De tool spreekt bijna voor zich en is volgens SEO Marktplaats erg makkelijk in gebruik. Tevens is het erg fijn dat de tool je uitlegt waarom iets gedaan moet worden.
Prijs/kwaliteit verhouding | 9 |
Functionaliteiten | 9 |
Gebruiksvriendelijkheid | 9 |
Zoekwoorden onderzoek | 8 |
Concurrenten onderzoek | 9 |
Backlinks onderzoek | 8 |
Service | 8 |
Totaal score | 8,7 |