Het doel van een website
Zoals aangegeven is het vaststellen van een doel voor je website van groot belang. Een doel kan je duidelijk formuleren met verschillende methodes, een bekende methode die hiervoor gebruikt wordt is de SMART-methodiek, de afkorting staat voor:
- Specifiek
- Meetbaar
- Acceptabel
- Realistisch
- Tijdsgebonden
Een doel dat bijvoorbeeld aangeeft dat jij een hogere omzet wilt genereren, of dat je het klantencontact wilt optimaliseren is niet duidelijk genoeg. Formuleer een doel met de SMART-methodiek en dan eindig je met een duidelijk en concreet plan waar een tijdkaartje aan hangt.
Doel van een website bepalen; hoe doe je dat?
Het bepalen van een doel kan voor sommige eenvoudig zijn, maar vergis je niet in de kracht van het correct formulieren van je doel(en). Vele hebben toch moeite met het duidelijk formulieren van één duidelijk hoofddoel. Werk dan ook te allen tijde met één enkel hoofddoel wat het belangrijkste doel van jouw website is. Daarnaast kun je nog meerdere sub-doelen opstellen. Is het jou gelukt om je doelen voor jouw organisatie SMART te formuleren? Dan kan je door naar de volgende stap in ons SEO stappenplan!
Vind je het toch nog lastig om meerdere doelen concreet vast te stellen, dan kunnen wij je hier natuurlijk bij helpen. Graag verwijzen wij je dan door naar onze contact pagina!