Binnen 24 uur reactie
Advies van experts
Meer klanten en/of leads
Voordelige tarieven

Wat is Google Ads?

Google Ads is een vorm van Search Engine Advertising (SEA) wat samen met Search Engine Optimization (SEO) een onderdeel vormt van Search Engine Makerting (SEM). Middels Google Ads, het advertentieprogramma van Google, kun je als adverteerder jouw producten of diensten promoten. Het systeem laat toe te bieden op zoekwoorden om zodoende klikbare advertenties te vertonen in de zoekresultaten van Google. Pas wanneer een geïnteresseerde klikt op de advertentie betaal je als adverteerder een zogenaamde kost per klik (CPC) aan Google. Als adverteerder kies je zelf bij welke zoekopdrachten jouw advertenties dienen vertoond te worden.

Hoe werkt Google Ads?

Eigenlijk is het éénvoudig om de te adverteren op Google Ads. Open een account, toevoegen van enkele instellingen (taal, locatie, enz), aanmaken van een of meer campagnes, een of meer advertentiegroep, een of meer advertentiegroepen, zoekwoorden toevoegen (een handige tool hiervoor is de zoekwoordplanner). Hierna dien je nog de CPC te bepalen, het dagbudget in te stellen en je facturatiegegevens toe te voegen en je campagne staat! Voordat de advertentie getoond wordt aan het publiek, zal Google de advertentieteksten verifiëren. Dit duurt meestal minder dan één uur. 

Wat zijn de kosten?

Er zijn heel wat factoren die de CPC in een Google AdWords campagne bepalen: je business, jouw producten of diensten, de regio, de concurrentie, het seizoen waarin je adverteert én competitiviteit op specifieke zoekwoorden.  Op deze factoren heb je in principe geen directe invloed op. Je kunt enkel het totale budget die je per campagne wilt uitgeven en je campagnestrategie bepalen. 

Er zijn daarentegen ook enkele factoren die de kosten bij een Google Ads campagne kunnen verlagen. Door de kwaliteit van de Google Ads campagne te verbeteren, wordt de CPC verlaagd. Denk aan het toevoegen van sitelinks, betere advertentieteksten, hogere CTR (doorklikratio), het aanpassen van landingspagina's op de website of het uitsplitsen van advertentiegroepen uitsplitsen op basis van de resultaten. Deze factoren helpen de kwaliteitsscore te verbeteren van zoekwoorden en dat zorgt dan weer voor een lagere kost per klik.

Hulp bij Google Ads

We hebben je de beginselen van Google Ads uitgelegd. Ondanks dit stappenplan, komt er toch veel meer bij het opzetten en beheren van kwalitatieve Google Ads campagnes. Je zou hier de vergelijking kunnen maken tussen een doe-het-zelver en een stielman. Een handige Harry kan ongetwijfeld een goede campagne opzetten mits de nodige investering in opzoekingswerk, opleiding en tijd. Iets wat je als ondernemer of eigenaar van een bedrijf vaak niet bezit.

Het is dan handig adverteren via Google Ads over te laten aan een specialist. Zij beschikken over de juiste kennis en ervaring, en weten snel en vakkundig de advertenties voor je op te zetten. Zo bespaar je niet alleen tijd maar bovenal geld, doordat je campagnes worden opgezet, geoptimaliseerd en onderhouden. Zo wordt er het meeste rendement ui je campagne behaald, zodat je gericht verkeer naar uw website krijgt voor een zo minimaal mogelijke prijs.

Starten met Google Ads

Starten met Google Ads en kun je wel wat hulp gebruiken? Of heb je vragen over wat Google Ads voor jouw onderneming kan betekenen? Neem contact op met Seomarktplaats. Wij helpen je verder bij het vinden van een passende Google Ads specialist, die jou verder op weg helpt!

 

Vraag hier je gratis offertes aan

Benieuwd naar de beste prijzen voor het uitbesteden van je SEO? Vraag hieronder vrijblijvende offertes aan

Interesse in:

Handige links

© Seomarktplaats.nl 2024 | Sitemap | Disclaimer | Nieuws | Partners | Seo vacatures |
Toch je SEO uitbesteden?