Hoe werkt Google mijn bedrijf?
De eerste stap is om je aan te melden bij Google, hier heb je een Gmail account voor nodig. Deze kan je aanmaken mocht je die nog niet hebben. Het aanmelden van jouw bedrijf wijst zich vanzelf tijdens het inschrijfproces. Na het inschrijven vul je de locatie van jouw bedrijf in, mocht je meerdere vestegingen hebben dan is het mogelijk om meerdere locaties toe te voegen in Google mijn bedrijf. Een locatie moet wel geverifieerd worden, dit doet Google door een postkaart naar de desbetreffende locatie te sturen. Bij nieuwe bedrijven kan je dan jouw bedrijf toevoegen in Google Maps. Als je account eenmaal geverifieerd is, dan kan je alle bedrijfsgegevens invoeren, zoals contactgegevens, openingstijden, diensten/producten en een omschrijving van jouw bedrijf.
Als je al deze stappen hebt doorlopen dan kan je nog een aantal dingen aan je profiel toepassen waardoor jouw omgeving op Google mijn bedrijf er beter uit komt te zien. Door middel van foto’s kan je meer informatie geven over het bedrijf. Hoe ziet je bedrijf eruit? Wie werken er in jouw bedrijf? Hoe ziet de binnenkant van het bedrijf eruit? Deze vragen kan je aan je klanten beantwoorden door middel van foto’s. Naderhand kan je altijd de Google mijn bedrijf profiel aanpassen.
Daarnaast kan je bij Google mijn bedrijf ook gebruik maken van een review selectie. Hier kunnen klanten een beoordeling over jouw bedrijf achterlaten. Je hebt ook de optie om te reageren op deze beoordelingen. Ten slotte kun je ook updates posten op Google mijn bedrijf.
Voordelen Google mijn bedrijf
Met een bedrijf wil je natuurlijk altijd zo goed mogelijk te vinden zijn, vooral met nieuwe bedrijven is het belangrijk om online goed vindbaar te worden. Google mijn bedrijf is goed voor de SEO van een website en bedrijf. Na inschrijving van je bedrijf ben je namelijk ook zichtbaar in Google Maps. Dit zorgt ervoor dat klanten je goed kunnen vinden. Daarnaast is het mogelijk om bij google in de ‘featured content’ te komen. Als een bepaalde zoekopdracht van een persoon dat op google iets zoekt in overeenkomt is met je bedrijf, dan krijgt dit persoon een overzicht van jouw bedrijf met alle informatie die hij/zij nodig heeft rechts naast de zoekopdrachten. Dit overzicht ziet er professioneel uit en je hoeft hier niks voor te doen. Daarbij kom je als een professioneel bedrijf over beschikt ook nog eens hoger in de zoekresultaten. Google hecht namelijk meer waarde aan een website die bij een professioneel bedrijf hoort. Hierdoor krijgt de website weer meer links en dat zorgt er dan weer voor dat de website hoger in de zoekresultaten komt.
Zoals al eerder vernoemd is er een optie tot reviews binnen Google mijn bedrijf. Hier kunnen klanten feedback voor jouw bedrijf achterlaten en je kan hierop reageren. Dit zorgt niet alleen voor interactie met de klant, maar je krijgt ook gratis feedback en zo kan je jouw bedrijf en website telkens blijven verbeteren.